Vítám vás u mutila poety

Poetův autorský blog. No, to je snad trochu přehnané. Necítím se být básníkem. Naopak slovo báseň v mém podání dávám do velkých uvozovek. Přesto zde chci zveřejnit vše, co můj chorý mozek vypotí (jak říkával blahé paměti náš třídní profesor). Většinovou inspirací mých veršíků je žena a vztah. Tak ať se vám alespoň některé dílko líbí a přinese úsměv a potěšení, zrovna tak jako mně při jeho psaní.

Láska má jistě velký význam, jen bych rád věděl jaký.
Oscar Wilde

sobota 2. srpna 2008

Přítelkyně smutná

jsi smutná, přítelkyně drahá
copak asi jenom je Ti
proč Ti do očí stoupá vláha?
ano, opouští Tě Tvoje děti

pro to hlavu nevěš

bolí to, však jiná je to generace
odpusť jim, svoje slova volí
Tvé krásy jsou jim pro legrace
ti, kdož milují Tě, jsou za …

ne, to neřeš

krásná jsi, však složitá a přemýšlet je dřina
lepší je MTV a k tomu křupky
a tak chřadne, pláče mateřština
patvary čteš a všude samé hrubky

a to tak, že „fest“

mám Tě rád, přítelkyně drahá
pro Tebe přání mám jediné
že by internet svých žáků
známkovali učitelé v češtině

však byl by to trest?

myslím, že mohu říci směle
že trest by to byl velký
asi ale pro pány učitele
a i kolegyně učitelky

* *
...Když jsem začal "surfovat" po netu, překvapila mne četnost různých chyb a patvarů. Toleroval jsem to například v komentářích pod různými články, ale vadily mi chyby na oficiálních webových stránkách. Když jsem pak objevil profily na Seznamu a různá literární fóra, tak mne ona smutná skutečnost na jaře loňského roku vyprovokovala k napsání Smutné přítelkyně. Několikrát jsem se snažil autorovi pomoci s opravou. S tím jsem přestal, když mi někdo odvětil, že je dislektik. To beru, ale dle úrovně českého internetu je dislektikem každý druhý ve věku šest až dvacet pět let.
...I mně se povede napsat chybu, asi nikdo není absolutní, tedy se nad nikoho nepovyšuji, ale někdy mi připadá, že ona destrukce jazyka českého v dílech mnohých autorů je snad prvoplánovitá.
...Na druhou stranu omlouvám učitele, protože ti se spíš obávají o újmu svého zdraví ze strany žáků či jejich rodičů, než aby jim dělalo starost to, že žáci neumí. Poslanec Jandák navrhuje do škol bezpečnostní rámy, kterými by žáci procházeli a u školníka by odevzdávali rámem detekované nože, boxery, pistole. Opravdu doháníme západní svobodný svět mílovými kroky. Někdy je to tedy ke škodě.
.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Anonymní přihlášení neznamená, že se pisatel nemusí podepsat. Stačí jakkoliv. Za tento projev slušnosti děkuji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...