Vítám vás u mutila poety

Poetův autorský blog. No, to je snad trochu přehnané. Necítím se být básníkem. Naopak slovo báseň v mém podání dávám do velkých uvozovek. Přesto zde chci zveřejnit vše, co můj chorý mozek vypotí (jak říkával blahé paměti náš třídní profesor). Většinovou inspirací mých veršíků je žena a vztah. Tak ať se vám alespoň některé dílko líbí a přinese úsměv a potěšení, zrovna tak jako mně při jeho psaní.

Láska má jistě velký význam, jen bych rád věděl jaký.
Oscar Wilde

středa 3. června 2009

Meteorologická

Měření tlaku vzduchu

používá svatý Petr
na práci i barometr
nebo ho tam ještě
na větry a deště
sluníčko či kapky
úkolují žabky?

* *
Je to pitominka, vím. Tato říkačka neznamená, že bych začal dětinštět, jen po devíti měsících domácího vězení, byť ředěného krátkými vycházkami, mi schází kontakt s lidmi, s kamarády, dochází mi inspirace. Ale už se blýská na lepší časy, už budu zpět mezi zdravými. Tak snad ze života dojmy se přetaví v básnické pojmy. Základ Meteorologické mě přepadl dnes u umývání nádobí. A protože na červen nemám ještě nic zveršovaného, tak jsem 'svatý Petr - barometr' trochu rozvinul.



3 komentáře:

  1. Ja ty jeden zvědavý,
    barometr rezaví
    v nebi i na zemi
    Dneska na počet mračen
    mají všude počítače
    Věřte mi!

    OdpovědětVymazat
  2. myslím, moje milá Leni,
    že tomu tak zcela není,
    že barometr údaj dává,
    pak počítač zpracovává

    Tedy asi ne vyobrazený barometr, to je takové pohledové měřidlo, ale i přístroje s automatickém přenosem ke zpracování naměřených hodnot z podstaty barometru (tlak vzduchu na membránu) asi vycházejí.
    Ale jinak mi šlo o toho sv. Petra, jak se rozhoduje o tom, kde zaleje matičku Zem a kde to odloží. A vůbec, když už má jednu funkci u brány, nemůže onen souběh povinností mít vliv na zmatky v počasí, které jsou stále častější? Tím by se to vysvětlilo - sv. Petr nestíhá.

    OdpovědětVymazat
  3. O počasí.Vájinka

    OdpovědětVymazat

Anonymní přihlášení neznamená, že se pisatel nemusí podepsat. Stačí jakkoliv. Za tento projev slušnosti děkuji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...