Vítám vás u mutila poety

Poetův autorský blog. No, to je snad trochu přehnané. Necítím se být básníkem. Naopak slovo báseň v mém podání dávám do velkých uvozovek. Přesto zde chci zveřejnit vše, co můj chorý mozek vypotí (jak říkával blahé paměti náš třídní profesor). Většinovou inspirací mých veršíků je žena a vztah. Tak ať se vám alespoň některé dílko líbí a přinese úsměv a potěšení, zrovna tak jako mně při jeho psaní.

Láska má jistě velký význam, jen bych rád věděl jaký.
Oscar Wilde

pátek 23. prosince 2011

Veselé Vánoce

V jednoduchosti je krása
už jsou tady zpátky
ty vánoční svátky
už jsou tady zase
přibereme v pase

už je shonu konec
už zazvoní zvonec
a holčička, chlapeček
těší se na dáreček

* *
Není mi v poslední době do rýmování a tak sem dám trochu rozvinutý text mailu, který jsem odeslal dnes dopoledne. Snad se adresát nebude zlobit.
Vánoce v naší ateistické společnosti tak nějak ztratily svůj duchovní rozměr. Říkáme si, že stromeček a dárečky jsou hlavně pro ty malé. Tam, kde caparti odrostli, se většinou dělají tak nějak "ze zvyku". Od mnoha kamarádů a známých jsem slyšel, že k nim ta vánoční nálada zatím nedorazila. Ono k tomu přispívá i počasí, kdy o bílých Vánocích můžeme opět jen snít; a ona k tomu přispívá hlavně ta "blbá" nálada ve společnosti, kdy na mnoho lidí doléhají existenční starosti. A tak se raději těšíme jen na to malé zastavení se a duch Vánoc se smrskává na větičku - hlavně ať je co na stole a máme trochu klidu.

Tak přeji svým čtenářům pravidelným i občasným co nejmenší váhový přírůstek a co největší vánoční pohodu.
mutil


6 komentářů:

  1. Hezké veršovánky, Mutile. Děkuji Ti za to, že se smím skoro rok zastavovat u Tvých básniček. Pro mne mají vánoce duchovní rozměr, pro mne jsou to svátky klidu, míru a lásky...a letos je to obzvlášť těžké - vydobýt tohle vánoční kouzlo z přemíry bolestí a starostí. A přesto v srdci rezonuje láska. Ta pravá Boží láska, která je v každém z nás. Ta vždy zvítězí nad povrchnostmi a malichernostmi života. Hodně zdraví, poeto.

    OdpovědětVymazat
  2. Milý "Mutile". Děkuji za návštěvu na mém blogu. Obrázek jsem rozdělený už stáhla. Zřejmě byl příliš velký. Ano, máš pravdu. Text je málo čitelný, obrázky opravdu měním podle nálady. Nemohla jsem najít nic co by mne svátečně oslovilo. Santa se mi zdá prostě jaksi ... nepatřičný.
    Přeji krásné Vánoce plné pohody a lásky. Tina

    OdpovědětVymazat
  3. Mutile, a pro mne - Vánoce letos jdou vážně mimo mne, ani pečení se tentokrát nekonalo (o duchovních rozměru myšleno křesťanském(prapůvod Vánoc coby oslava zimního slunovratu) by se taky dalo polemizovat :-))). Takže bych řekla, že u nás jsou vánoce dejme tomu ne zas tak tradiční...nebere mne komerce, nemusím to ani ono, důležité pro mne je to, že jsme jako rodina prohromadě a také si s dětmi budeme připomínat i to narození ( a nejen to, i tu naději, která tu stále je, protože žije). A Tobě přeji prostě pohodové svátky naplněné láskou.
    Janka

    OdpovědětVymazat
  4. Kdysi jste mi s bratrem napsali a já to dnes vracím: Hluboké moudro- Moudrá hloubka.

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji všem.
    Jerry, pozdrav i bratrovi!

    OdpovědětVymazat

Anonymní přihlášení neznamená, že se pisatel nemusí podepsat. Stačí jakkoliv. Za tento projev slušnosti děkuji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...