Vítám vás u mutila poety

Poetův autorský blog. No, to je snad trochu přehnané. Necítím se být básníkem. Naopak slovo báseň v mém podání dávám do velkých uvozovek. Přesto zde chci zveřejnit vše, co můj chorý mozek vypotí (jak říkával blahé paměti náš třídní profesor). Většinovou inspirací mých veršíků je žena a vztah. Tak ať se vám alespoň některé dílko líbí a přinese úsměv a potěšení, zrovna tak jako mně při jeho psaní.

Láska má jistě velký význam, jen bych rád věděl jaký.
Oscar Wilde

pondělí 5. září 2011

Hlasy sladké Francie








* *
Za mého dětství se v televizi moc zahraničních zpěváků z poza železné opony neukazovalo. Amerika byla tabu a ze západní Evropy sem tam měla vyjímku hudba Francie. Však i krom ruských filmů dala ČST občas nějakou francouzskou romantiku či komedii. Prý nejvíce odpovídají našemu naturelu. Od té doby mám rád zvuk pařížských harmonik, tak rozdílný od ruských garmošek, i když i ty nezní špatně, ale musí být na ně nálada. Ač jsem se ji nikdy nenaučil, tak francouzština zní libě mému uchu. A za to vděčím francouzským interpretům a Československé televizi.
A někdy si tak říkám, jestli se ta amerikanizace většiny televizních kanálů už nepřehnala. Z obrazovek teče krev proudem, kriminálky od rána do večera. Bohužel! Hlasy sladké Francie by sledovanost televizím už nezvedly.

video: youtube
 

3 komentáře:

  1. Krásné písničky. Acropolis adieu mám moc ráda. Díky.

    OdpovědětVymazat
  2. Všetkých šansoniérov z tohto blogu mám veľmi rada. Dávno som si nič od nich nevypočula, tento blog ma k tomu podnietil. Vďaka!

    OdpovědětVymazat

Anonymní přihlášení neznamená, že se pisatel nemusí podepsat. Stačí jakkoliv. Za tento projev slušnosti děkuji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...