Vítám vás u mutila poety

Poetův autorský blog. No, to je snad trochu přehnané. Necítím se být básníkem. Naopak slovo báseň v mém podání dávám do velkých uvozovek. Přesto zde chci zveřejnit vše, co můj chorý mozek vypotí (jak říkával blahé paměti náš třídní profesor). Většinovou inspirací mých veršíků je žena a vztah. Tak ať se vám alespoň některé dílko líbí a přinese úsměv a potěšení, zrovna tak jako mně při jeho psaní.

Láska má jistě velký význam, jen bych rád věděl jaký.
Oscar Wilde

středa 10. prosince 2008

Zdenečkovi

Zd. Lhoták
poslouchám hudbu Emila
a tak nějak tuším
že by se Ti taky líbila
kamaráde můj
zvláště ta o Posledním tažení
to byl rank Tvůj
připravoval ses snad od narození

škoda, kolegáčku milý
že už v autě mým
nepojedeš zas
na kuželky, na zápas
to cd bychom si pustili

scházíš mi, nosáči
přestože tam nahoře je Ti asi hej
mozek můj radu dokola otáčí
než příště budeš odcházet
raději kamarádů se zeptej!

* *
Tak tyhle verše jsem napsal loni na jaře pro mého, našeho přítele a kamaráda, dlouholetého kolegu kuželkáře, který nás náhle opustil. Všichni jsme věděli, že má problémy se srdíčkem, ale ... Na takovéto zvraty není člověk nikdy připravený.
Hned na začátku se zmiňuji o písních Emila Manna a zvl. jeho Posledním tažení (na odkazované stránce bohužel není uvedena), kde má slova:
Každý měl by mít, na posledním tažení, chlapa v černým fraku s hubou slůvek: drazí pozůstalí, vážení.
Tak na tu jsem se opravdu těšil, že mu ji při cestě na kuželky pustím, protože to bylo Zdenečkovo oblíbené téma. Bohužel už k tomu nedošlo.
Rád na něj vzpomínám a věřím, že nejen já sám.

foto: L. Prchal

Žádné komentáře:

Okomentovat

Anonymní přihlášení neznamená, že se pisatel nemusí podepsat. Stačí jakkoliv. Za tento projev slušnosti děkuji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...