Vítám vás u mutila poety

Poetův autorský blog. No, to je snad trochu přehnané. Necítím se být básníkem. Naopak slovo báseň v mém podání dávám do velkých uvozovek. Přesto zde chci zveřejnit vše, co můj chorý mozek vypotí (jak říkával blahé paměti náš třídní profesor). Většinovou inspirací mých veršíků je žena a vztah. Tak ať se vám alespoň některé dílko líbí a přinese úsměv a potěšení, zrovna tak jako mně při jeho psaní.

Láska má jistě velký význam, jen bych rád věděl jaký.
Oscar Wilde

sobota 7. ledna 2012

Eskymácká

Marie Choutková

Eskymáček

bez slunce a letních mraků
vše je kolem do běla
vítá nás zem Eskymáků
kam jsem s milým letěla

zabalit se do kožichu
být v medvědí srsti
nebo z jiných živočichů
mít je chvíli v hrsti

podívat se k oceánu
kde bývá ráj tuňáků
pak se vrátit podle plánu
vypít sklenku koňaku

přivítal nás Eskymáček
byl docela hezký
není v tom prý žádný háček
loví a jí tresky

pak půjčil nám domek sněžný
nazývá se iglú
můj milý tu bude něžný
na to mám pár fíglů

dám na oheň jídlo z tresek
od hezkého Eskymáčka
tak se stane hodný pejsek
to mě láskou celou zmačká

chutnala mu tresčí játra
dopil láhev vína
nevzpomněl na sestru, bratra
je z něj kůže líná

když se vrátil Eskymáček
zvát nás na lov rybí
zjistil, kde má vášeň háček
a co mi tolik chybí

uklonil se, podal rámě
pak poklekl v koleni
krásně líbal, lehl na mne
ustlal z kůže tulení

co bylo dál jistě víte
touha tekla proudem
bylo to na míru šité
jen iglů je mým soudem

projel se mnou sněžné pláně
měl četná psí spřežení
zahřívali jsme si dlaně
prý se se mnou ožení

láska byla oslnivá
jak polární záře
tak, jako se o ní snívá
každý rok na jaře

ptáte se - a co můj přítel
se kterým jsem letěla?
každou noc byl hrozně zlitej
tak už jsem ho nechtěla

prý tam zpíval v D-dur, v A-moll
rozchod že je má vina
a když byl zase jednou na mol
vzala si ho lavina

tento příběh je mým časem
tak jsem spadla do pasti
se vzpomínkou odlétla jsem
zase zpátky do vlasti

letadlem a potom vláčkem
z Grónska, země polární
v bříšku s malým Eskymáčkem
budeme populární

naší lásky nelituju
ani mojí pověsti
sama sobě gratuluju
mám živý dárek pro štěstí

chlapeček je zdravý, hezký
jmenuje se Lakima
už umí psát smsky
a rád mlsá eskyma

* *
Hodně dlouhou básničku jsem dostal od Marušky. Dlouhou a veselou. Kam ta holka na ty nápady chodí... :).
Eskymo už asi nekoupím, ale nanuka bych mohl. :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Anonymní přihlášení neznamená, že se pisatel nemusí podepsat. Stačí jakkoliv. Za tento projev slušnosti děkuji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...