Vítám vás u mutila poety

Poetův autorský blog. No, to je snad trochu přehnané. Necítím se být básníkem. Naopak slovo báseň v mém podání dávám do velkých uvozovek. Přesto zde chci zveřejnit vše, co můj chorý mozek vypotí (jak říkával blahé paměti náš třídní profesor). Většinovou inspirací mých veršíků je žena a vztah. Tak ať se vám alespoň některé dílko líbí a přinese úsměv a potěšení, zrovna tak jako mně při jeho psaní.

Láska má jistě velký význam, jen bych rád věděl jaký.
Oscar Wilde

neděle 4. ledna 2009

Casanova

Casanova

raduji se přítomností žen
jsou pastvou krásy pro mé oči
nechci však být osočen
že donchuán, kasanova jsem

jsem šedivějící samotář
vlk, co ztratil svoji smečku
vzpomínám zlatavou vlasů zář
a poesie můj je snář

u mne se asi nic nezmění
když stále za Tebou se točím
lože, výsostné mé území
odsouzeno je k osamění

dávno už nezůstala's sama
na radnici viděl jsem vlečku
samota je jak vlčí jáma
a srdce bije: Ja-na, Ja-na

* *
Ani nevím, proč jsem Casanovu loni v úvodu svého blogu přeskočil. Snad, že se mi zdál, a stále zdá, tak trochu intimní. Ale právě i o tom je poesie. Toto dílko vzniklo v polovině roku 2007 jako odpověď na otázku, jestli nejsem kasanova, když píšu básničky o lásce. Zlatavá zář je možná vzpomínkou na vlasy mé manželky, nebo snad jiné ženy(?) :), vlčí jáma byla tak trochu reflexí na onu tazatelku (ze které se stala internetová kamarádka) a na její tehdejší, a vlastně i moji, životní situaci. A Jana? Žádná Jana není, možná je to zakódované jiné jméno, ale hlavně se rýmuje na sama a tak trochu na jáma :).
Dle kresby pana Matušky byl Giacomo asi horňák. Není divu, ono pod těmi sukněmi a spodničkami nebylo nic vidět.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Anonymní přihlášení neznamená, že se pisatel nemusí podepsat. Stačí jakkoliv. Za tento projev slušnosti děkuji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...