Vítám vás u mutila poety

Poetův autorský blog. No, to je snad trochu přehnané. Necítím se být básníkem. Naopak slovo báseň v mém podání dávám do velkých uvozovek. Přesto zde chci zveřejnit vše, co můj chorý mozek vypotí (jak říkával blahé paměti náš třídní profesor). Většinovou inspirací mých veršíků je žena a vztah. Tak ať se vám alespoň některé dílko líbí a přinese úsměv a potěšení, zrovna tak jako mně při jeho psaní.

Láska má jistě velký význam, jen bych rád věděl jaký.
Oscar Wilde

čtvrtek 16. října 2008

Sympozium

jistého sympozia jsem účastník
a všichni, moudrých pánů včetně
pokládají jazyk tak trochu na chodník
což není od nich vůbec pěkné

do diskuze jsem se přihlásil
i když to vůbec není k věci
svoji pravdu veřejně prohlásil
nemohu to tak přejít přeci

pátým pádem kdo, co není
to neučil se nikdo z nás!
přesto tohle nadělení
stále slyším tu od vás

přínosný to příspěvek
děkujeme, pane Dusil …
nu což, smutně jsem si řek'
alespoň jsem to zkusil

* *
Ano, bohužel je to tak, že naprostá většina národa kombinuje při oslovování pátý pád s prvním, a ačkoliv se nejmenuji Dusil, tak mi to začíná čím dál víc vadit. Je zajímavé, že oslovování prvním pádem se týká jen dvojslovného oslovení pane spolu s příjmením - pane Dusil, pane Novák. Dvojslovné oslovení pane a křestní jméno je v pohodě - pane Karle, pane Pavle. Zrovna tak užití titulu či křestního jména spolu s příjmením - pane doktore, pane inženýre či Karle Nováku, Ondro Dusile. Pane inženýr nebo Karle Novák by znělo divně, pane Novák je však v pořádku? Trojslovné oslovení ale prvnímu pádu moc prostoru nedává, protože pane inženýre Novák opravdu tahá za uši. A co takhle do "dobrý den, pane Hruška" si vsunout sami pro sebe ono třetí slovo, třeba Vendu, a pozdravit: "Dobrý den, pane (Vendo) Hruško." Pro restauraci pátého pádu, kterým oslovujeme, voláme by to snad stálo za to. Co vy na to? :-)
.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Anonymní přihlášení neznamená, že se pisatel nemusí podepsat. Stačí jakkoliv. Za tento projev slušnosti děkuji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...