Vítám vás u mutila poety

Poetův autorský blog. No, to je snad trochu přehnané. Necítím se být básníkem. Naopak slovo báseň v mém podání dávám do velkých uvozovek. Přesto zde chci zveřejnit vše, co můj chorý mozek vypotí (jak říkával blahé paměti náš třídní profesor). Většinovou inspirací mých veršíků je žena a vztah. Tak ať se vám alespoň některé dílko líbí a přinese úsměv a potěšení, zrovna tak jako mně při jeho psaní.

Láska má jistě velký význam, jen bych rád věděl jaký.
Oscar Wilde

čtvrtek 23. února 2012

Vajíčka

Vajíčka
na ulici se zptala mne babička
pročpak vlastně nejsou tahle vajíčka?
do Polska vrátili jsme jich velice
malé klícky mají jejich slepice

ruce spráskla, co nám do Poláků
kde že snáší jejich slépky, kdáků
já vajíčko chci a české asi
evroovo jen na horší časy

máte pravdu, milá babi
naše vejce ať nám dají
i naše slípky nám kdákají
či slzy z oka jen padají?

      nejsou náhodou ty horší časy už tu?


* *
Do "angažované" tvorby se moc nepouštím, ale dnes mne trochu pobídla Rejcka svým článkem o Řecku, ve kterém zmiňuje i mnou zachycený výrok jistého ekonoma. Bohužel, takhle nějak funguje ne turecké (jak se říkalo za mých mladých let), ale evropské hospodářství. Evropu křižují kamiony s výrobky, které by si cílové země v pohodě samy zvládly vypěstovat, vyrobit, vyprodukovat. Zbytečná zátěž na spotřebu PHM, ekologii, dopady na domácí výrobce, kteří by mnohdy byli kvalitnější, ale dotovaná cena je převálcuje. Nějak mi příjde, že tu zahnutou šavli má celá Evropa. A nám pomalu zůstanou jen ty oči pro pláč!

1 komentář:

  1. Jo, můj muž by mohl vyprávět za ty roky, co všechno už převezl sem a tam...

    OdpovědětVymazat

Anonymní přihlášení neznamená, že se pisatel nemusí podepsat. Stačí jakkoliv. Za tento projev slušnosti děkuji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...